ponedjeljak, siječnja 12, 2009

Ferrari F60




Danas se dogodilo ono što se dugo čekalo, konačno predstavljanje nekog od ovih novih bolida.
Promjene su radikalne, pa tako i u imenu bolida gdje više nema brojčane oznake tekuće godine (F2008) nego je uzet broj 60 koji označava 60 edicija Ferrarijeve prisutnosti u Formuli 1. Od prve sezone 1950. pa do danas. Uočite, nije bila svaka godina= svaka sezona, ali za detalje posjetite Wikipediu :)

Podsjetimo se, niti jedna druga momčad nije svih 60 puta koliko se održavala F1 provela u F1 bez prestanka. Ferrari je esencija Formule 1.

Sada nešto o novom autu... F60 (interno:projekt 660)
Konstrukcija auta, tj. šasija:
-u potpunosti od ukljičnih vlakana i saćastih kompozitnih struktura
-longitudinalna upravljačka kutija, oliti getriba, sekvencijalna polu-automatska, elektronički kontrolirana (7 brzina + rikverc)
-Brembo kočioni sistemi (ugljična vlakna)
-masa auta - 605 kg sa svim tekućinama
-KERS, kinetic energy recovering system, razvijen u suradnji s gigantom Magneti-Marelli
-BBS felge, 13"

Detalji:
-primjetite slick gume
-stražnje krilo je uže i višlje, dok je prednje više plosnato, sve da bi se dobilo na sposobnošću preticanja
-brojna krilca koja si bila perjanica Ferrarijevog dizajna (sjetimo se rupe u nosu!) su zabranjena, tako da je aerodinamika auta unazađena jedno barem 10 godina
-maksimalan broj okretaja motora je dodatno spušten do 18 000 / min
-svaki motor bi trebao sada izdržati barem 2500 km

Dodatne slike (kliknite za uvećanje, zbog dizajna BLOGA nisu stale kako bi trebale :)):


8 komentar\a:

streetpimpzg kaže...

hm... pa moram priznati da još dosta dobro bolid i izgleda s obzirom na brojna ograničavanja koja su ih kačila... izgleda nekak... hm... jednostavno... ali opet u svoj toj jednostavnosti izgleda komplicirano... :D hehe...

Zvonimir P kaže...

Baš, kak je krenulo, uskoro će se utrkivat sa Stojadinima.
Unakazili su aute ove godine, što nije ni čudo kad je Max Mosley bio dizajner pravila :P

Per@ kaže...

Nemoj ti protiv stojadina,on je legenda,jer ipak snaga se oseća!!!
Nego,oni pokušavaju nekaj novo stalno a to neide,da ja mogu malo svoje prste ugurat u sve to ja bi ima svima zabranio svu tu silnu elektroniku sva ta kontroliranja,nema stari, na žgance,ručna getriba i vještina upravljanja,pa ćemo onda vidjeti ko je pravi as,e al onda bi se njih dosta povuklo jer nebi imali razloga razvijati bolide,onda bi došla do izražaja aerodinamika,snaga motora,vozač itd. kak je krenulo formula će se pretvoriti u kup natjecanje,samo će biti razlika u sponzorima.

zarko kaže...

Uopce nisam prije primijetio da formule imaju toliki toe-in na straznjim kotacima.
Znas kaj, mozda nije tako lose sto su krilca ukinuta - krilca su uvijek bila kompenzacija za manjkavost samog oblika tijela.
Ovako ce samo tijelo morati biti aerodinamicno....tijelo. Kladim se da ce tijelo opet imati krilca samo sto nece izgledati kao krilca vec kao izrasline.
Sto je ovaj kinetic energy recovery system? Kaj nije to ono iz hibrida da kocenjem punis baterije? Pa koje baterije, za slusanje Tom Jones-a na iPodu dok pretice?!

Zvonimir P kaže...

Ne iPod, nego elektromotor od preko 60 kW. Mind you, toliko nam prosječni auti imaju :)
Kod preticanja, ja bih vrlo rado tu snagu, pa makar i na samo 6-7 sekundi koliko će trajat.

Aerodinamika neće ići nikamo, takva su pravila. Nikakva krilca, izrasline, biološka gnijezda, ticala, lojne žlijezde - ništa. Jedino što će omogućiti jest pomicanje prednjeg krila i još nekih elemenata u bliskoj budućnosti. Ovaj F60 već ima napravljene vodilice za pomicanje prednjeg krila, ali to još nije u funkciji. To bi mu trebalo još malo smanjiti "drag" na ravnim dionicama, i izvući još koji km/h krajnje brzine.

Mihovil kaže...

Da... zanimljiv izgled, treba pričekati prvu utrku da vidimo što ta svtarčica zapravo može... a kaj se tiče pravila, i svih mogućih i nemogućih zabrana, najrađe bi FIA-u ukinuo, da ljudi mogu normalno razvijat bolide i da im samo nebo bude granica...

Zvonimir P kaže...

Miho, imaš i moj glas.
Trebamo napravit facebook grupu za ukidanje FIAe :))

Per@ kaže...

Dečki,ajmo malo stat na loptu,koliko ja znam FIA samo usvaja odnosno ne usvaja prijedloge,za sve su krivi onaj kepec eklston i mozli,njima padaju gluposti napamet.Kaj se tiče napretka,mislim da ga treba biti(sad se to krši s onim iz prijašnjeg posta,ali...) i treba razvijati sve do savršenstva,no međutim siguran sam da postoji granica do koje sve to ide.Meni se osobno ne sviđa to kaj se toliko diže strka oko svega toga,krajem 80' formule su imale preko 1400KS i nisu ih mogli kontrolirati,jer su se svi onda igrali s turbinama, a dns se svi igraju sa strujom,mislim to je ok sa strane kontroliranja što se sve događa sa bolidom u svakoj sekundi utrke,no kad se sva ta sila koristi za upravljanje njime,to baš nije jer se sve može pokvariti u sekundi i kaj onda mora se odustati od utrke ili nedaj bože ugrozi tuđi život,a naravno da to niko ne želi.
Pa vidite i sami kaj se događa sad,koliko sam čuo i nekaj čitao Honda i Toyota su odustale od F1,što zbog financija što zbog principa.Mislim ko bi dao da mu netko drugi radi motor i svu elektroniku i da za to mora platiti poveliku cifru,radije se povučeš i usmjeriš snage u nekaj drugo...

 
Template by Exotic Mommie Buildings by Antoine Mallet adapted by domi and Friends.